YAZAMAK

yazamak ihtimalim...

Cuma, Temmuz 21, 2006

AKLIM NEFRETİN ATEŞİNDE

Öndeyiş;
Küller küle, dumanlar dumana…
Yalnızlık korkusuyla devinen duygu fukaralarına;
Hiçbir namussuz geceyi pas geçmeyen his yoksullarına;
Yalnızlıklarını “stepne dostluklar” ile saklayanlara;

(Gök)yüzleriniz karanlık, varlığınız dehliz, coğrafyanızı bok götürüyor. Yakın tarihinizin nahoş manzarası tüm kimsesizliğe karşınızda dururken, siz yalan bir mutluluğu evlat edinmeye devam edin. Arkanızda bıraktığınız çukurları hayra, insanlara olan saygısızlığınızı kendinize olan saygınıza yorun. Çünkü, zaten her yaptığınız kendinize dönük.
Kadınlarınız mide bulandıran oyunlarla hemcinslerine bile çaresizlik koklatırken, erkekleriniz cinsel organlarını avuçlayıp tüm kadınları orospu ilan etsin. Şanzımanlı duygulara beş vitesli ihtirasların katıldığı ve biraların su gibi akıtıldığı gecelerde ruhunuza zevk zerk edin. Sonra namusdan dem, birbirinize gem vurun. Ve durmadan çoğalın. Kitlelileriniz yığın, yığınlarınız çetelerce dost olsun. Bir gruba dahil olmanın dayanılmaz hafifliği ile hipnotize olup, kafesi açılan sırtlan kümelerine dönüşün. Korkularınızı, korkularınıza sığınıp söylediğiniz yalanlarınızı, yalanlarınız gözükmesin diye kullandığınız maskelerinizi koruyun.
Sorsanız çok yıpranmışlar; değmeyin göz yaşlarına. Bu kayıtsızlık, bu en yakınını bile göremeyecek kadar körlükten kaynaklı kusurlar hep bu göz yaşının sonucu onların dimağında. Ama ceplerini boşaltsa sağında kusurları solunda sebepleri. Kusur sebep ilişkisinde hep sütten çıkma ak kaşık birileri. Bide “kendiyle barışık olma” olmuş bu kusurları kabullenmenin ismi.
Hepiniz için sancıdan bozma bir nefretim var. Gölgenizden bile kaçıyorum. Şeffaf yüzlerinize, nasır bağlamış bilinçlerinize, yalana boğulmuş söz dizimlerinize kusmak, “mezarlarınıza tükürmek” istiyorum.

Sondeyiş;
Küller küle, dumanlar dumana…
yalanlar gerçeğe
gerçekler isyana
isyanlar namlusu size dönük bir silahın tetiğine abanmaya dönüşecek
ve kader sizin için intiharla bile bitemeyecek mutsuz bir son hazırlayacak…

14 Comments:

Anonymous Adsız said...

hamletin kendi kendine konusmalarından birini okuyorum sandım (bu buyuk bi iltifattır ona gore!)

Temmuz 21, 2006  
Blogger Haydar said...

düşüncenin soluk ışığı bulandırıyor
yürekten gelenin doğal rengini..
ve nice büyük kahramanca atılışlar bir iş bir eylem olmaktam çıkıyor çoğu zaman..

ama sus.. bak güzel ophelia geliyor
peri kızı unutma beni ve bütün günahlarımı.

hamletin hayatımdaki yeri eşşek kadardır:) sağol mincir:)

Temmuz 22, 2006  
Blogger arian said...

maskeli baloyu basmıssın ustadım.mıllet çil yavrusu... :)

Temmuz 23, 2006  
Blogger Haydar said...

maskeli balonun milleti kaşardır bisey olmaz:)

Temmuz 23, 2006  
Anonymous Adsız said...

ayakta alkışlıyorum seni..çok başarılı bi yazı yazmışsın..ve zamanla daha iyilerini de yazacağını biliyorum

Temmuz 23, 2006  
Blogger Haydar said...

bende ayakta alkışlıyorum kendimi
ve zamanla daha ne kadar çok parçalanıp çoğalacağımı bilmiyorum...
tıpkı senin neyapmaya çalıştığını bilmediğim gibi.

Temmuz 23, 2006  
Anonymous Adsız said...

benim kendimle ilgili anladığım bişey var ki o da senin yazdığın yazıları okumayı sevmem o kadar.ki sen zaten bunu biliyosun..
yoksa seninle iletişimin burda kurulmayacağını sen öğrettin bana zaten..

Temmuz 23, 2006  
Blogger Haydar said...

yedi uyuyanlar mağarada telefon sesini duyarlarda üşenirler açmaya
yedi uyuyormuş gibi yapanlar mağarada...

ben derimki de adını
gizli kapaklı köşeler olmasın mekanın
bende bileyim varlığımdan mutlu sahsiyetin harflerini...
bence tüm sorunumuz bu.

Temmuz 23, 2006  
Anonymous Adsız said...

varlığındann mutlu olan şahsiyetin adı sende vardır sanıyorum ki. sende adı yok ise eğer çıkmayacak o gizli kapaklı köşesinden

Temmuz 23, 2006  
Blogger Haydar said...

eminim vardır adın
sen beni severken ben senden nefret edemem..
aynı şey tersi içinde geçerli..

lütfen adını söyle yada yazma bidaha

her ihtimale karşı iyi akşamlar

Temmuz 23, 2006  
Anonymous Adsız said...

simon :D:D veyaaaa adı çiçek ismi olan kişi de diebiliri.

Temmuz 23, 2006  
Blogger Haydar said...

o saymın yaa:)
seni tekrar görmekten mutlu oldum...

Temmuz 23, 2006  
Blogger deniz said...

o son cümleyi deme

Temmuz 23, 2006  
Anonymous Adsız said...

:D :D :D ne mutlu bana :D :D :d

Temmuz 23, 2006  

Yorum Gönder

<< Home